Co jeść by mieć więcej energii?

1
433

Praktycznie wszyscy narzekają w dzisiejszych czasach na niedostateczną ilość energii. Mimo przespania ośmiu godzin nierzadko człowiek budzi się rano tak, jak gdyby w ogóle nie spał i totalnie nie ma ochoty na wstawanie z łóżka, a co dopiero udanie się do pracy bądź szkoły. Odwieczne zmęczenie i znużenie mogą całkowicie utrudniać codzienne życie. Jak zatem sobie z nimi poradzić?

Co jeść by mieć więcej energii na co dzień?

Bardzo dobrym źródłem energii może być olej kokosowy. Zawiera spore ilości trójglicerydów, które szybko niwelują uczucie zmęczenia. Co ciekawe, organizm może zużyć je i przetworzyć w energię znacznie szybciej niż chociażby kofeinę występującą w kawie, dlatego czasem nawet lepiej ją zastąpić łyżką oleju kokosowego. Tak naprawdę sam kokos też jest dobrym źródłem trójglicerydów. Jego świeże owoce fantastycznie sprawdzą się w śniadaniu, bo wystarczy dodać je do owsianki, by stworzyć energetyczny i dodający sił posiłek. Kawa także powinna w nim jednak zagościć. Zawarta w niej kofeina jest jednym z lepszych stymulantów dla organizmu, dlatego nie należy z niej rezygnować, choć mimo wszystko lepiej wypić ją w południe, aniżeli z samego rana. Po pobudce poziom cukru we krwi jest już na tyle wysoki, że nie trzeba go sztucznie podnosić. Dopiero koło południa zaczyna on spadać i wtedy właśnie warto napić się filiżanki czarnej kawy.

Dieta dodająca energii

Co jeść by mieć więcej energii? Na pewno trzeba po prostu jeść. Nie należy zapominać o śniadaniach. Już dawno obalono mit, jakoby były one najważniejszymi posiłkami w ciągu dnia, ale jednak po ich zjedzeniu człowiekowi od razu robi się lepiej i zyskuje on trochę energii do tego, by ruszyć dalej i zacząć działać. Śniadanie musi być jednak dobrze zbilansowane. Polacy mają tendencję do spożywania w tym posiłku samych kanapek z minimalną ilością warzyw, które są źródłem niemalże samych węglowodanów, przez co bardzo szybko podnoszą poziom glukozy we krwi, ale równie szybko zaczyna on potem spadać.

Lepszym wyborem będzie zatem białko połączone z tłuszczem. Co zatem zjeść na śniadanie, aby dodać sobie energii na cały dzień? Jajecznica na chudej szynce z dodatkiem świeżego pomidora bądź marchewek będzie fantastycznym wyborem. A jeśli ktoś woli posiłki na słodko, powinien wykonać omlety na płatkach owsianych i uzupełnić je bananem bądź odżywką białkową.

Samo jedzenie może jednak nie wystarczyć. Aby dysponować optymalną ilością energii, trzeba się także po prostu wysypiać. Snu nie da się akurat niczym zastąpić – ani kawą, ani białkowym śniadaniem, ani olejem kokosowym.

1 KOMENTARZ

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here